.

27 January 2009

Traffic Jam

Sekadar hiasan..



Aduhhh sakit kepala aku dibuat nyer malam nie.. jem-jem..alahai bila la nak buat highway balik kelate nie.. nak pergi bandar Bentong pun ambik masa 1jam..biasa 10minit jea..Nak kongsi cerita sket kat sini..ada la seorang mamat tuh berlagak tunjuk hero memotong sebelah kiri.orang lain bagus jea beratur... dan hampir melanggar kereta buruk aku..mentang-mentanglah aku naik keta buruk..ko nak langgar yea..dalam hati dah panas nie..Lupalak aku nak tampal stiker kat belakang keta aku "HOI KAWAN..ADA OTAK KE? MEMBER LAIN NAK BALIK JUGAK,,BERATUR LA."

Dalam keadaan panas yang paling dalam..tetiba jea..depan selekoh tu..dah tunggu Pak Cik Lis kita..(POLIS) ..he..he..he.. kena ko hari nie yea.. Tu la..akibat memotong sebelah kiri..dah kena kompaun RM300..OPS SIKAP..padan muka..ko..ko berlagak sangat..depan pak cik lis..muka terus jadi cuak..tahu pun buat salah..Dengan selamba jea aku hon depan polis tu..memang buat-buat kenal jea kat polis tu..sambil angkat tangan VERRY GOOD kat mamat tuh..he..he..nak marah ke??? jangan marah..nanti masuk kandang ler kalau tak bayar tuh..


Puas hati aku..bukan apa..kesian kat member lain.penat jugak driving jauh,dengan kerenah anak-anak lagi,,pening-pening.apalah nak jadi...Balik kampung memang la bagus..niat nak jumpa orang tua.tapi dalam perjalanan tu..sama-samalah kita menghormati kawan sedriving kita....

"PANDU CERMAT JIWA SELAMAT"

2 comments:

Anonymous January 28, 2009 at 8:29 AM  

padan muka mamat tu....

Anie February 4, 2009 at 9:30 AM  

padam muka dia..

aku memang geram kalau org gitu..mcm dia jer yg nak cepat

Followers

Ambo la

My photo
Assalamulaikum w.b.t..

See u

Renungan

Daripada Abu Hurairah r.a., bahawasanya Rasulullah saw. bersabda; 'Tidak terjadi hari qiamat sehingga Sungai Furat (Sungai Euphrates iaitu sebuah sungai yang ada di lraq) menjadi surut airnya sehingga ternampak sebuah gunung daripada emas. Ramai orang yang berperang untuk merebutkannya. Maka terbunuh sembilan puluh sembilan daripada seratus orang yang berperang. Dan masing-masing yang terlibat berkata, "mudah-mudahan akulah orang yang terselamat itu". Di dalam riwayat lain ada disebutkan; "Sudah dekat suata masa di mana sungai Furat akan menjadi surut airnya lalu ternampak perbendaharaan daripada emas, maka barangsiapa yang hadhir di situ janganlah ia mengambil sesuatu pun daripada harta itu".H.R.Bukhari Muslim