.

15 June 2009

Jika kau jadi aku...


Pasti saat dan detik 10.30pm (isnin) adalah menjadi igauan ngeri serta membuatkan emosi ini terganggu untuk seketika..Telah lama aku cuba melupakan igauan ngeri ini..tapi apakan dayaku.Perasaan dan emosi ini terus terganggu dan mimpi yang membawa kenyataan ini terus berlaku .Walaupun aku terus menyibukkan diri dengan pelbagai urusan..tetapi bila tiba saat ini pasti aku akan bertafakur..terus membawa aku ke destinasi yang masih bugar dalam ingatan ini...Bagaimana untuk aku melupakan saat ini....Oh Tuhan..bantulah hambamu ini..Jika dapat ku undur masa..pasti saat duka itu akan menjelma jua..Pasrahku didalam arena kehidupan yang penuh teki-teki ini..Yang pasti aku terus sujud kepadaMu ..Ya Allah...kuatkan Iman ini yang telah Kau uji seketika ini..agar aku terus taat dan akur perintahMu..

2 comments:

Siti June 16, 2009 at 12:13 PM  

Aku pung mcm mung. Mengalaminya sudah 2 kali. Sampai bila-bila pung kite takkan lupa saat itu. Tapi kena percaya apa 'agenda' di sebaliknya.

Time will always heal the pain!

Kal June 16, 2009 at 2:12 PM  

yup siti..kita yang terpilih...

Followers

Ambo la

My photo
Assalamulaikum w.b.t..

See u

Renungan

Daripada Abu Hurairah r.a., bahawasanya Rasulullah saw. bersabda; 'Tidak terjadi hari qiamat sehingga Sungai Furat (Sungai Euphrates iaitu sebuah sungai yang ada di lraq) menjadi surut airnya sehingga ternampak sebuah gunung daripada emas. Ramai orang yang berperang untuk merebutkannya. Maka terbunuh sembilan puluh sembilan daripada seratus orang yang berperang. Dan masing-masing yang terlibat berkata, "mudah-mudahan akulah orang yang terselamat itu". Di dalam riwayat lain ada disebutkan; "Sudah dekat suata masa di mana sungai Furat akan menjadi surut airnya lalu ternampak perbendaharaan daripada emas, maka barangsiapa yang hadhir di situ janganlah ia mengambil sesuatu pun daripada harta itu".H.R.Bukhari Muslim